Konu yetisel farklılıklar olduğunda; "Sakatlık" ve "Engellilik" iki kavramıda girift olarak hayatımızın içerisinde yaşıyageliyoruz.
Görme yetisinin var olmadığı yada oldukça kısıtlandığı durumlarda diğer duyularında fonksiyonel zenginleşme sonucu devreye girerek yardımı ile yeti normatiflikten uzaklaşarak varlığını kendine özgü ve daha disiplinli olarak sürdürmeye devam ediyor.
Bu normatiflikten kopuş öyle elzem ki diğer engelli gruplarından tahayyülen ayrılığı özellikle ekonomi/politik bağlamındai belirgin olarak hissettiriyor.
Daha çok güvene, daha çok hak temelli yaklaşıma ve bu yaklaşımı özümsemiş aynı kimlikteki insanlara, daha çok etiğe daha çok hukuk içi olmaya daha çok güvenli alana daha çok planlı yaşamaya yöneliminiz olmakla birlikte bu disiplinel yaklaşım erişilebilirlikle birleşerek sizi özgürleştiriyor ve birey haline getiriyor.
Geçmişimle yüzleşmediğim, açık olmadığım, bedel ödemediğim, hesabını vermediğim hiç bir konu yok ve ben körlüğümle gurur duyuyorum.
Kör olduğum için eğer gün gelipte biri bu yetisel farklılığı zaaflık yada saflık yerine koyar ve etik dışına çıkarsa bunu aşkınlıkla sorunsallaştırdığımda ise; hegemonik tehditkar bir eğilime girerse benimde cevabım yine hak temelli ve hukuk içerisinde olacaktır.
Görme yetisinin var olmadığı yada oldukça kısıtlandığı durumlarda diğer duyularında fonksiyonel zenginleşme sonucu devreye girerek yardımı ile yeti normatiflikten uzaklaşarak varlığını kendine özgü ve daha disiplinli olarak sürdürmeye devam ediyor.
Bu normatiflikten kopuş öyle elzem ki diğer engelli gruplarından tahayyülen ayrılığı özellikle ekonomi/politik bağlamındai belirgin olarak hissettiriyor.
Daha çok güvene, daha çok hak temelli yaklaşıma ve bu yaklaşımı özümsemiş aynı kimlikteki insanlara, daha çok etiğe daha çok hukuk içi olmaya daha çok güvenli alana daha çok planlı yaşamaya yöneliminiz olmakla birlikte bu disiplinel yaklaşım erişilebilirlikle birleşerek sizi özgürleştiriyor ve birey haline getiriyor.
Geçmişimle yüzleşmediğim, açık olmadığım, bedel ödemediğim, hesabını vermediğim hiç bir konu yok ve ben körlüğümle gurur duyuyorum.
Kör olduğum için eğer gün gelipte biri bu yetisel farklılığı zaaflık yada saflık yerine koyar ve etik dışına çıkarsa bunu aşkınlıkla sorunsallaştırdığımda ise; hegemonik tehditkar bir eğilime girerse benimde cevabım yine hak temelli ve hukuk içerisinde olacaktır.