true blue
ücretsiz oyun oynuyorum
bence paran olursa satın al.
Kardeşim o dinlediğin müziklerin zaten çoğu caiz değil küfür sözler içeriyor insanı dinden çıkaracak sözler içeriyor sen onu parasını ödeyipde dinlesende günaha giriyorsun. Şunun gibi içki haram parasını ödesende ödemesende. Oyunlar da öyle içeriğinde dine aykırı çok şeyler var ve en hafifi boş bir iş. Ehli sünnet hocaların fetvalarını dinle zaten kimse şu zamandaki yapılan müziklere caiz demez.
küfür içeren şarkı bir elin parmaklarını geçmez, peygamberimiz Müjdeleyin, nefret ettirmeyin; kolaylaştırın zorlaştırmayın emretmiştir, bu konudaki ölçüyü bediüzzaman açıklamıştır:
Şeriatça bazı savtlar (dinî bakımdan bazı sesler) helâl, bazıları haram kılınmıştır. Evet, ulvî hüzünleri, Rabbanî aşkları iras eden (hatırlatan) sesler helâldir. Yetimane hüzünleri, nefsanî şehevâtı tahrik eden sesler haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır. (İşaratül-İcâz, s. 78; Sözler, s. 382, 687-688)
İslam dini müzik konusunda ayrıntılı ve özel hüküm koymak yerine genel ilke ve amaçları belirlemekle yetinmiştir. Buna göre İslamın ilke ve esaslarına aykırı, günaha sevk eden, haramı teşvik eden müzikleri yapmak ve dinlemek günahtır. Dinimizin temel inanç, amel ve ahlak ilkelerine aykırı olmayan, haramların işlenmesine sebep olmayan müzik türlerini dinlemekte ise dinen bir sakınca yoktur.
Kuran ve sünnette müzikle meşgul olmanın, müzik dinlemenin mutlak anlamda günah olduğunu gösteren deliller bulunmamaktadır. Aksine, Resûlullahın (s.a.s.), ilke olarak müziğin caiz olduğuna işaret sayılabilecek nitelikte ifadelerinin bulunduğu bilinmektedir. Nitekim o, nikâhın duyurulması için def çalınmasını öğütlemiştir (Tirmizî, Nikâh, 6). Yine bir bayram günü Hz. Âişenin yanında def çalıp türkü söyleyen iki cariyeye çıkışmak isteyenlere Bırakın bu gün bayramdır diye uyarıda bulunmuştur (Müslim, Îydeyn, 17).
Müzik yapmanın ve dinlemenin hükmünün ne olduğu konusu İslam bilginleri tarafından çokça tartışılmış, lehte ve aleyhte çok şey söylenmiştir. Tarafların ileri sürülen görüşleri, gerekçeleri ile birlikte değerlendirildiğinde müziğin mutlak anlamda yasaklanmadığı, aksine ilke olarak mubah kılındığı sonucuna ulaşılır (Bkz. Zeylaî, Tebyin, IV, 222).